Мародери на марші: не «Будгарантом» єдиним

Олександр Мамай | фото poltava.life

У попередній публікації розповідалось, як керманичі комунальної сфери міста Полтави на чолі з бравим градоначальником Олександром Мамаєм обрали практично монопольного підрядника для капітального та поточного ремонту вулиць – харківське приватне підприємство «Будгарант-7». Сумою в 344 мільйони 497 тисяч 838 гривень, виділеною з місцевого бюджету на ці потреби, довірено розпорядитися фірмочці з розміром статутного капіталу у 100 гривень!

До того ж, відповідно до даних сайту https://youcontrol.com.ua/, «Будгарант-7» не має ніяких інших замовлень, навіть у власному місті. Раніше ледь животів і ніколи не виконував настільки значного обсягу робіт. Водночас за ним тягнеться шлейф кримінальних обвинувачень співучасті у «схемах». Задекларовані підприємством види діяльності не включають ремонт доріг. Весь персонал підрядника напередодні його прикликання в Полтаву складався з однієї особи.

Полтавці ж постійно обурюються вкрай низькою якістю ремонтних робіт і порушеннями технологічних процесів, що загрожують швидким руйнуванням дорожнього полотна. І висловлюють побоювання, що у разі виникнення таких проблем більше ніж 100 гривень відшкодувати з виконавця буде складно.

Попри все це, Управління житлово-комунального господарства Полтавського міськвиконкому продовжує укладати з харківським ПП нові контракти.

«Механізатори» будівництва

Другим після ПП «Будгарант-7» за сумою отриманих від міста підрядів є ПАТ «Управління механізації будівництва № 23». Його частка – близько 15 % від усіх договорів, укладених Управлінням ЖКХ договорів на капремонти та благоустрій доріг. Що в абсолютних цифрах становить не так і мало – понад 76 мільйонів гривень.

На перший погляд, із цією фірмою все гаразд.

За даними https://youcontrol.com.ua/, вона існує з 1996 року і спершу була державним підприємством. Основний вид діяльності – будівництво доріг і автострад. Розмір статутного капіталу 909 656 гривень.

У 2015 році активи фірми становили понад 20 мільйонів гривень. Чисті продажі сягнули за 119 мільйонів гривень. Зростання прибутку склало космічні 13 817 %!

Приписане ПАТ до села Терешки, що під Полтавою. Як юридична особа воно має ще й відокремлений підрозділ – Охтирську дільницю.

Чисельний склад персоналу підприємства доволі стабільний, налічує близько 60 працівників.

Упродовж двох останніх років «Управління механізації будівництва № 23» почало у великих обсягах вигравати державні тендери: у 2015 році на більш ніж 145,5 мільйонів гривень, у поточному – вже отримало понад 84 мільйонів.

2014-й у цьому плані був абсолютно невдалим, у попередні роки державні замовлення траплялися епізодично. Дохід від них не перевищував 2,6 мільйонів гривень. Та й загальні прибутки ніколи не перевищували 11 мільйонів.

Доходи «Управління механізації будівництва № 23» | інфографіка від YouControl

Крім міста Полтави, фірма зараз має замовлення на ремонт доріг і тротуарів у різних районах Сумської та Харківської областей.

На поточний рік Управління житлово-комунального господарства Полтавського міськвиконкому уклало з «УМБ № 23» договори на:

  • капітальний ремонт (перекладання бруківки) частини вулиці Леніна (тепер Небесної Сотні) вартістю 7 419 897 гривень (15 червня);
  • капітальний ремонт (асфальтування) частини вулиці Садової на суму 2 900 269 гривень (3 серпня);
  • послуги з утримання в належному санітарно-технічному стані об’єктів благоустрою, зелених насаджень, у т. ч. утримання вулично-дорожньої мережі міста.

Остання з угод – найдорожча, вона «потягнула» на 65 694 250 гривень 40 копійок. Хоча й була укладена не на початку року, а лише 26 травня. Причому, тільки в Полтаві «механізатори» будівництва отримали таке специфічне замовлення.

Раніше за благоустрій в обласному центрі відповідало Комунальне підприємство «Полтавська міська шляхово-експлуатаційна дільниця» (КП «ПМШЕД»), підпорядковане Полтавській міській раді.

Воно також взяло участь у конкурсі та запропонувало впорядковувати місто за ціною, на майже 19 мільйонів гривень меншою за інших учасників – 47 мільйонів 43 тисячі 54 гривні 96 копійок. Однак програло.

ПП «Будгарант-7» просив найбільше – 65 мільйонів 726 тисяч 834 гривні 54 копійки, тому відхилення його пропозиції зрозуміле.

Основною метою тендерних закупівель, як відомо, є здешевлення послуг.

Найнижчу пропозицію «ПМШЕД» відхилили тому, що КП нібито занизило обсяги робіт, а також тому, що воно пов’язане із замовником робіт – Управлінням ЖКГ Виконкому Полтавської міськради.

Разом із тим, до 2014 року включно КП «ПМШЕД» стабільно вигравало міські тендери. Проблем із документами не мало, і зв’язок із замовником робіт у провину йому не ставився.

А от щодо якості робіт «УМБ № 23» претензії у полтавців виникають постійно.

28 грудня 2015 року його працівники асфальтували … сніг на вул. Григорія Сковороди та на вул. В’ячеслава Чорновола.

Асфальтування снігу на вулиці Сковороди | фото ІВ «Полтавщина»

Ноу-хау від «УМБ № 23» викликало неймовірний інтерес як в українських, так і в російських телеканалів та інших ЗМІ.

Асфальтування снігу на вулиці Чорновола | фото ІВ «Полтавщина»

Красномовний полтавський градоначальник не був, однак, спантеличений. Олександр Мамай пояснив журналістам:

«На жаль, представники ЗМІ не є фахівцями з покладання асфальту, і я також. Якщо ви звертали увагу, то зверху на вал катка ллється вода. Я спілкувався із директорами підрядних організацій. Вони відповіли: Ви не розумієте – краще класти асфальт у мгичку, тоді він краще «зхвачується».

Однак, щойно зійшов сніговий покрив, брак у роботі довелося усувати.

Минулорічний досвід, схоже, нічому не навчив УМБвців № 23.

Не встиг 9 листопада заступник полтавського мера Олексій Чепурко пожурити «Будгарант-7» за асфальтування під час зливи, як уже ввечері «відзначилося» й це підприємство.

Ремонт дорожнього покриття на вул. Садовій ввечері 9 листопада | фото ІВ «Полтавщина»

Працівники «УМБ № 23» не стали зазирати у прогнози погоди та чекати погожої години. На єдиній вулиці, що цього року дісталася їм для відновлення шару асфальту, – Садовій, вони самовіддано працювали під проливним дощем. Та ще й у темряві.

Марно Володимир Омелян, міністр інфраструктури України, застерігав:

«Безумовно, в таких погодних умовах ми не можемо говорити про плановий ремонт доріг, якщо тільки ми не хочемо вкрасти гроші». 

До його закликів у Полтаві не дослухалися ні підрядники, ні замовники цих робіт – комунальні керівники, які, за логікою, мали б перейматися раціональним витрачанням коштів із міської скарбниці.

*   *   *

І знову виникають запитання стосовно тих засадничих принципів, якими послуговуються міські очільники, відбираючи виконавців ремонтно-шляхових робіт.

Ми бачили, як стрімко злетіли вгору доходи «Управління механізації будівництва № 23» у 2015 році.

Привертає увагу, що тоді тільки місто Полтава й забезпечило цю фірму замовленнями коштом бюджету – більше ніхто і ніде!

Уся сума державних закупівель в «УМБ № 23» за минулий рік – понад 145,5 мільйонів  гривень, за даними https://youcontrol.com.ua/, дісталася від Управління житлово-комунального господарства Полтавського міськвиконкому.

Укладені контракти стосувалися капітального ремонту 4 вулиць (загалом – 40 з лишком мільйонів), а також послуг з поточного ремонту дорожнього покриття та тротуарів вулиць міста Полтави (за двома договорами, від 19 травня та 15 вересня, на це пішло майже 105 мільйонів).

Враховуючи попередні скудні заробітки «механізаторів» будівництва, можна констатувати – своїм фінансовим успіхам двох останніх років вони зобов’язані меру Полтави та наближеним до нього керманичам комунальної сфери.

Між тим, YouControl не тільки інформує, але й попереджає:

Висока залежність від тендерів вказує на залежність від ходу їх проведення, політичної ситуації та інших потенційно корупційних складових.

Харківський слід і ті самі «конверти»

Попри приміську полтавську «прописку», «Управління механізації будівництва № 23» теж уважається в місті чужинцем.

Серед засновників ПАТ значиться 6 осіб, котрі володіють майже 80 % акцій. Із них один мешкає в місті Охтирка Сумської області. Усі інші – харків’яни.

При цьому кінцевий бенефіціарний власник в «Управління» один. Звати його Шляхта Юрій Олександрович. До кола засновників він увійшов 13 років тому. Із 2003-го він же виступає керівником і підписантом.

Безпосередньо Шляхті належить 11,37 % акцій «УМБ № 23». Ще 17,59 % припадає на долю іншої харків’янки, котра має однакові з ним прізвище й адресу.

Ще донедавна Юрій Шляхта був депутатом Харківської облради. Обирався від партії «Батьківщина».

Шляхта Юрій Олександрович | скріншот із сайту Харківської обласної ради

Якби керівництво м. Полтави дорожило власною репутацією та ретельніше ставилося до вибору партнерів, воно б не ігнорувало той факт, що станом на 24 листопада 2016 року «Управління механізації будівництва № 23» має чималий податковий борг.

Несплата податку на прибуток сягнула цифри майже 1,5 мільйони гривень. Крім того, підприємство, отримуючи мільйонні замовлення, кілька років поспіль ухиляється від передбаченої законом плати за землю та інше нерухоме майно, орендної плати, не поспішає розраховуватися за спеціальне використання поверхневих та підземних вод, спотворює бухгалтерську звітність.

Ще важче не помічати чималий стос судових рішень, в яких фігурує ПАТ. Наразі таких нараховується понад 100!

З останніх – листопад 2016 року –  варто згадати рішення кількох слідчих суддів  Київського  районного  суду  м. Полтави. Ними дано дозволи правоохоронним органам на тимчасовий доступ до речей і документів, що становлять банківську таємницю, у низці фінансових установ України, а також підприємств-партнерів ПАТ «Управління механізації будівництва № 23».

Якщо цікаво, прочитати відповідні ухвали можна тут, тут, тут, тут, тут і тут (перелік далеко не повний).

Відносно службових осіб ПАТ проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань (ЄРДР) 15 вересня 2016 року, за ознаками злочину, передбаченого ч. 2 ст. 212  КК України (умисне ухилення від сплати податків).

Витяг з Єдиного державного реєстру судових рішень

Починаючи з 2013 року і донедавна, керівництво «УМБ № 23» відображало в бухгалтерській та податковій документації фінансово-господарські взаємовідносини, які фактично не відбувались, із ТОВ «Строй Комплекс Груп», «Ентерс» та «Фавор Бізнес Групп».

Ці назви нам уже знайомі – за попередньою статтею даного циклу розслідувань. Із ними ж – підприємствами з ознаками фіктивності та «транзитності» – активно взаємодіяв і «Будгарант-7».

У результаті, службові особи ПАТ «Управління механізації будівництва № 23» умисно ухилилися від сплати податків на прибуток і на додану вартість ще на понад 2 мільйони гривень. Як мінімум! Слідчі дії тривають.

Безпосередньо перед появою «УМБ № 23» на полтавській арені 19 лютого 2015 року до ЄРДР було внесене кримінальне провадження за ч. 4 та ч. 5 ст. 191, ч. 2 ст. 366 КК України.

Співробітники слідчого управління УМВС України в Сумській області встановили, що операції з придбання бітуму у ТОВ «Будресурс-К» упродовж 2013–2014 років «механізованими» будівниками мали «безтоварний характер». Відтак, виникли сумніви, чи постачалася останніми асфальтобетонна суміш для проведення ТОВ «Променергобуд Україна» ремонтних робіт на відрізку автодороги «Н-12».

Керівники «Променергобуд Україна» у свою чергу діяли спільно зі службовцями ДП «Сумський облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України».

Дії керівництва перелічених підприємств були кваліфіковані як розтрата бюджетних коштів. Усього тоді на різних ділянках автомобільних доріг Сумської області під видом ремонтних робіт було «розпилено» понад 2 мільйони гривень.

У слідства виникла обґрунтована необхідність у здійсненні обшуку в приміщеннях ПАТ «Управління механізації будівництва № 23» з метою виявлення документації, яка могла б достовірно висвітлити зазначені обставини. Інакше існував ризик безповоротної втрати або зміни відповідних «паперів».

Витяг з Єдиного державного реєстру судових рішень

Слідчий суддя з аргументами співробітників УМВС погодився й 15 квітня 2015 року ухвалив провести обшук у с. Терешки Полтавського району – за місцем базування ПАТ «Управління механізації будівництва № 23».

А вже 19 травня того ж року Управління житлово-комунального господарства Виконавчого комітету Полтавської міської ради уклало перший контракт із «УМБ № 23» на  послуги з поточного ремонту дорожнього покриття та тротуарів вулиць міста та підкинуло грошенят – 43 мільйони 601 тисячу 785 гривень.

25 травня  оформило ще 2 договори на капітальний ремонт вулиць Великотирнівська та Рози Люксембург сукупною вартістю 36 мільйонів 417 тисяч 829 гривень.

Мер Полтави про головний принцип своєї діяльності

Проблеми у стосунках підрядників із Законом полтавську міську владу не турбують. Бо й самі не кращі.

Далі буде…

Ігор Гавриленко, для “Ні корупції!”

Источник

Загрузка...